Washington Post makes humiliating correction after citing satire site clickhole as a news source

The Washington Post corrected an article by Meagan Flynn which sourced a post from satirical website ClickHole following mockery online.

(Article by Charlie Nash republished from Breitbart.com)

The article, which reported on attempts to push Green Day’s song “American Idiot” into the British charts ahead of President Trump’s arrival, claimed Green Day’s Billie Joe Armstrong had written an article for ClickHole about his song.

After users online pointed out that ClickHole is a satirical website owned by the Onion, the Washington Post corrected their article and issued a statement.

The correction reads: “Editor’s note: A previous version of this report included information about the meaning of ‘American Idiot’ that was attributed to a Clickhole.com article,” the Washington Post declared. “Clickhole.com is a satire site. The information has been removed from the story.”

Read more at: Breitbart.com

See more coverage of the Washington Post’s fake news at WashingtonPosted.news.

comments powered by Disqus